Надомна работа без посредник.

Как да започнете надомна работа без посредник? Допълнителни доходи и бизнес от къщи, с помощта на готови ръководства за незабавно стартиране. Самостоятелна работа като самонаето лице - целият доход остава за Вас, без посредник. Възползвайте се още сега!
ИндексИндекс  PortalPortal  ТърсенеТърсене  Регистрирайте сеРегистрирайте се  ВходВход  

Share | 
 

 Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)

Предишната тема Следващата тема Go down 
Иди на страница : 1, 2, 3  Next
АвторСъобщение
надомно
Admin
avatar


ПисанеЗаглавие: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   Нед 23 Юни 2013, 16:09

Изготвянето на Европейски формат на автобиография като образец или т.н. cv за работа, се подчинява на определени изисквания, съдържание и форма, към които е добре да се придържаме, ако не искаме да създаваме нестандартни условия за нестандартно отношение към себе сиq когато си [url=250 × 306 - avizoessays.]подаваме документи и кандидатстваме за определена трудова позиция[/url] във фирма или организация.. Ето някои от тях:

Лична информация

  • Име — Иван Иванов Иванов
  • Адрес — 1000 София, ул. Ив. Вазов бл. 34, вх. А, ап. 46, ет. 7
  • Телефон — 0888/555-555
  • Факс —
  • E-mail — Ivan_ivanov@abv.bg
  • Националност — България
  • Дата на раждане — 01.01.1980 г.



Трудов стаж

  • Дати (от-до) — От 01.01.2008 г до настоящия момент
  • Име и адрес на работодателя — Комерсиал ООД - гр. София
  • Вид на дейността или сферата на работа — Търговска дейност
  • Заемана длъжност — Търговски сътрудник / ръководител отдел /
  • Основни дейности и отговорности — Работа с клиенти , обработка и издаване на фактури , работа с финансови и счетоводни документи , организиране доставките, водене на преговори с доставчици


  • Дати (от-до) — От 01,01.2004 г до 30,11.2007г.
  • Име и адрес на работодателя — Община Н. Загора гр. Н. Загора
  • Вид на дейността или сферата на работа — Административна дейност
  • Заемана длъжност — Отговорник административни дейности
  • Основни дейности и отговорности — Работа с клиенти , обработка и издаване на административни документи , работа с финансови и счетоводни документ

Образование и обучение

  • Дати (от-до) — от 2006 до 2007 година
  • Учебно заведение — Стопанска Академия “Димитър А.Ценов” гр.Свищов – висше учебно заведение
  • Придобитата квалификация — Магистър по икономика / специалност - финанси /


  • Дати (от-до) — от 2001 до 2005 година
  • Образователно заведение — Стопанска Академия “Димитър А.Ценов” гр.Свищов
  • Придобитата квалификация — Бакалавър / икономист /


  • Дати (от-до) — от 2003 до 2005 година
  • Образователно заведение — Стопанска Академия “Димитър А.Ценов” гр.Свищов • Факултативно обучение — Финансов анализ , данъчно облагане и др
  • Придобитата квалификация — Данъчен инспектор



Езикови умения

  • Майчин език — Български
  • Други езици — Английски език

• Четене Добро
• Писане Добро
• Разговор добро
Други умения

  • Социални умения — работа в екип, комуникативност
  • Организационни умения — отговорност, лоялност, инициативност
  • Технически умения — работа с операционна система WINDOWS ХР,
    отлично владеене на MS OFFICE
  • Артистични умения — пиша стихове в свободното си време.
  • Свидетелство за управление на МПС — да
  • Допълнителна информация — няма
  • Приложения — актуална снимка

Спазването на образец за европейски формат на автобиография или т.н. Curriculum vitae - cv при кандидатстване за нова работа не е кой знае колко голяма философия, но все пак е за препоръчване в началото на това занимание да се започне с няколко чернови, докато се установи правилната форма. А предложения по горе образец може да Ви е от полза и като чек-пойнт, за да не пропуснете важни позиции.

Фотоизточник: images.google
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
© 1995 - 2013 Димитър Lambov, All rights reserved!


Последната промяна е направена от надомно на Пон 24 Юни 2013, 14:18; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото Go down
надомно
Admin
avatar


ПисанеЗаглавие: Нужно ли Ви е “си ви” за започване на работа с виза в Америка (Nujno li e c.v. za zapochvane na rabota v Amerika s viza)?   Пон 24 Юни 2013, 14:13

Нужно ли Ви е предварително да си правите “си ви” за започване на работа в Америка при получаване на DV виза, при положение, че всеки има още около 6 месеца, за да си подготви отпътуването, в който период от време, един от най-важните му ангажименти е да си търси работа?
Би било добре да чуем мнението на някои експерти по този повод, как е най-добре да се търси работа в САЩ, при положение, че все още не сме отпътували и се намираме в България. Примерно, ако се интересуваме от работа за програмист, и всякакви съвети в това направление са добре дошли в коментарите под тази публикация.

Но в случая са интересни не толкова връзки и линкове към конкретни сайтове с конкретни предложения на работодатели, а по-скоро това как да преподнесем себе си по такъв начин, че сиви -то ни да не бъде отхвърлено настрани, само защото още не сме на място, в Америка.

Какво би следвало да се напише в CV-то, така че да се привлече вниманието на работодателя, а не да се отвърне от кандидатурата ни? Въртят ми се разни мисли из главата по този въпрос, като да речем, че е нужно да отговаряме на запитвания от американски телефон, който да посочим в автобиографията.

Това не ми изглежда чак толкова непостижимо, ако се използва IP телефонията. А освен това, вероятно трябва непременно да се посочи статуса ни - Green Card Holder и да напишем в "си ви" -то, че сме готови да постъпим на работа в рамките на 45 дни от момента на получаване на
Job Offer-а.
Според мен, сметките са такива, че толкова време би следвало да е достатъчно да се прилети до там, да се разгледа обстановката на място, да се закупи кола и да се постъпи на работа. Но толкова време дали ще ме чакат? Кой е обичайния срок, даван на ново наетите сътрудници за постъпване.

Или може би трябва да посоча в cv-то, че цялата relocation ще е за моя сметка, като ще си наема за живеене, при положително решение, на жилище в съответния регион и как мога предварително да си потърся такова? Може би известно време ще се наложи да изкарам в хотел?

Човек в тази ситуация трябва да е съвсем наясно, какво конкретно трябва да прави, да има готов план, за да не се стигне до излишно разтакаване и губене на време по уточняване на процедури, а направо да се пристъпва към изпълнение на съществените стъпки, но те да са уточнени от първа ръка, а не на базата на “умни”, но слепи предположения.

Дали са верни тези разсъждения и дали изобщо е нужно си ви при започване на работа в Америка? Какви още аргументи могат да се изтъкнат, при положение, че все още не сме там, на място. Дали трябва да чакаме телефонното интервю и при положително решение, тогава да действаме. Въпросът е дали ще ни чакат толкова време?
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved


Последната промяна е направена от надомно на Съб 07 Сеп 2013, 16:54; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото Go down
a38
Водещ
Водещ
avatar


ПисанеЗаглавие: Значение на думата "автобиография"   Съб 17 Авг 2013, 14:02

Думата автобиография идва от гръцки език и буквално означава "собствено жизнеописание", което представлява последователно описание от даден човек на събитията в собствения му живот.Ако трябва да сме по-детайлни, това е autos - сам, bios - живот, grapho - пиша. Т.е. това е едно съчинение, в което автора сам излага в писмена форма (понякога и устно) историята на своя собствен живот или поне основните му етапи.

Според формата, целите и съдържаието има различни видове автобиографии. От тях най-популярна е професионалната автобиография за постъпване на работа. Но също има случаи, когато формата описват собствения си живот в големи подробности и спомени в цели томове, някои от които - доста дебели.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
a38
Водещ
Водещ
avatar


ПисанеЗаглавие: Примерна автобиография на английски език   Нед 18 Авг 2013, 16:25

Ако се питате за какво би Ви послужила една примерна автобиография на английски език, трябва да Ви припомня, че от 2007 година България е член на Европейския съюз, а английски език (заедно с български) е един от официалните езици на ЕС. Възможни са всякакви ситуации, в т.ч. и битови, при които това може да се наложи. Например, наемането на българин - иконом на имот, притежание на английски гражданин. Така че, ето един пример за кратка автобиография.

Autobiography

My name is Ivan Draganov. I was born on July 17, 1989 in Sofia. From 1996 till 2007 I studied at school “Ivan Vazov” in Sofia.

From 2007 till 2012 I studied at Sofia University, Department of Finance.

From 2012 till the present I have been working for Posobia OOD in position of Regional Sales manager.

Unmarried.
My father, Stanimir Draganov, born in 1959, works as a director of marketing for Transport OOD.
My mother, Petra Draganova, born in 1965, works as a teacher of Math in school N. Vapcarov.

My address: Sofia 1000, 147 Ivan Vazov, vh. A, ap. 156.
GSM: 0888/888888
E–mail: draganov@abv.bg

I. Draganov
25 July, 2013
Разбира се, това е съвсем съкратен пример за автобиография на английски език, а не си ви, което би могло да Ви се наложи да правите в по-официални случаи за наемане на работа според Кодекса на труда чуждестранна фирма или неин филиал у нас. Но ако Ви се наложи, според ситуацията, бихте могли да я разширите с допълнителна информация, която може да се изисква във всеки конкретен случай.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Цивирр
Гост



ПисанеЗаглавие: Cv за работа   Вто 20 Авг 2013, 23:57

Всяко cv за работа е важно нещо за намиране на подходяща и удовлетворяваща трудова заетост при подходящ работодател. То трябва да представя по подобаващ начин Ваш кратък професионален портрет, поради което е много важно да го съставите правилно.

Когато си съставите добро cv за работа, имате основание да се надявате, че ще Ви приемат на обявената позиция. Но ако автобиографията Ви е зле направена, много е вероятно работодателя никога да не Ви позвъни за интервю. В тази връзка имайте предвид, че през ръцете на всеки работодател преминават дестки, ако не и стотици cv-та.

Така че, имате не повече от 2 - 3 минути, в рамките на които да представите най-точната и нужна информация за своите професионални качества, така че да впечатлите работодателя и Вашето cv да бъде заделено за допълнително, по-задълбочено проучване с евентуално последващо интервю и назначаване на работа. Очаквайте следващите постове с още по-конкретна информация и образци на cv-та.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Писан
Гост



ПисанеЗаглавие: Примерна цел при писане на cv   Сря 21 Авг 2013, 11:25

При писане на cv и [url=250 × 306 - avizoessays.]подготовката на документи , с които кандидатствате за работа[/url], е необходимо да вмъкнете текск, от който да става ясно каква цел имате с подаването на своята автобиография - т.е. трябва да дадете кратко описание точно за коя длъжност претендирате.
Ако са обявени няколко свободни длъжности, Вие трябва да опишете всяка една от тях, за която кандидатствате, но внимавайте, да не окаже, че накрая сте като универсалния войник, който с едно cv кандидатства за длъжности от общ работник, през финнасов мениджър и маркетингов експерт. Все пак бъдете наясно със своята специализация и кандитаствайте за работа само за позиции, които съответстват на Вашата квалификация.

Едно е “мениджър по продажби”, друго е "product manager". Затова съвсем конкретно и аргументирано посочвайте каква е Вашата цел при писане на cv, но в крайна сметка, не посочвайте повече от 2 - 3 позиции. И винаги оставяйке контактна информация за себе си - телефон, адрес, e–mail за връзка с Вас, когато се налагат уточнения.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Autorab
Гост



ПисанеЗаглавие: Има три ключови момента при написване на автобиография за работа   Сря 21 Авг 2013, 20:16

Винаги, когато подготвяте автобиография за работа, трябва да се водите от три ключови момента при нейното написване:

1) Преглеждането на една автобиография от работодател отнема около 2 - 3 минути. Това означава, че разполагате с толкова време за да привлечете вниманието към себе си и ако в този срок не успеете, това означава, че Вашата автобиография не е сработила и не си е свършила работата, която очаквате от нея;

2) В своята биография за работа включвайте само тези аспекти за своя опит, които са значими за кандидатстваната от Вас работа в този момент. Напълно излишно е да „разтягате локуми“, да „насипвате баластра“, да „вдигате обем“. Така само губите както своето време, така и времето на своя работодател и по-скоро веднага ще го убедите да Ви отхвърли като възможна кандатура, ако не срещне онова, което иска да прочете - каква ще му е ползата от Вас;

3) Удачната автобиография може да стане повод за провеждане на интервю с Вас. Затова Вашата цел е да накарате четящия да пожелае да се срещне с Вас лично, за да обсъдите с него допълнителни моменти от евентуалното Ви назначаване на работа.

Винага, когато подготвяте своето cv за работа, се постарайте тези три момента в него да не Ви изглеждат някак си неясно и отнесено, а съвсем конкретно. За момент си представете, че Вие наемате на работа кандидат - какво бихте очаквали от него - да е весел човек, да е начетен всезнайко или да е способен да решава някои ваши конкретни проблеми, заради които го наемате на обявената от Вас позиция.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Obrakv
Гост



ПисанеЗаглавие: Образец за представяне на раздела за образование в автобиография или cv за работа   Чет 22 Авг 2013, 18:52

Във всяка професионална автобиография или cv при кандидатстване за работа има секция или раздел, в който следва да представите информация с Вашето образование, на което се основавате при търсене на работа. Най-общо тази част от автобиографията можем да разделим на образование и допълнителни квалификации.
В частта за образование следва да изредите основна информация за завършени от Вас образования, като започнете с основното (ако считате че по време на него сте придобили някакви важни за бъдещата Ви работа познания или умения), след това идва средното с евентуалните специализации и специалност, висше образование (завършено - незавършено), научна или кандидатска и докторска степени, второ висше.

Когато представяте информацията посочвайте названието на учебното заведение и неговото местоположение, факултет, специалност, години на обучение. В частта с допълнително придобитите квалификации и специализации може да включите всички допълнителни курсове, стажове, тренинги като посочвате периода на обучение, название на специалността, периода на провеждане и организацията, която го осъществява.

Общоприет образец за представяне на горната информация е това да става в рамките на професионална автобиография или cv за работа, като втори раздел, непосредствено след личните данни на кандидата.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Prekor
Гост



ПисанеЗаглавие: Препоръки (References) към към образеца за професионална автобиография за работа   Съб 24 Авг 2013, 01:08

Все по разширена практика става прилагането на препоръки към автобиография, при кандидатстване за нова работа. Ако нямате такива, не е необходимо да споменавате за такива - просто пренебрегнете този раздел и не го включвайте в своето cv.

Но ако имате препоръки от предишен работодател (колкото и да е неразпространена практика това у нас - по-скоро може да очаквате препоръка от работодател-чуждестранно лице), не е добра идея да „утежнявате“ с тях документите си за кандидатстване.
В тази връзка или ако не Ви стига място за да ги приложите, на подходящо място в автобиографията или в придружителното писмо към нея, е добре да напишете следния текст „Готов съм да предоставя своите препоръки от предишен работодател (и) при поискване (“Available upon request”).

В своите препоръки е желателно да включите поне двама свои бивши работодатели, които освен препоръката, да Ви дадат и кратка характеристика като специалист във Вашата област. За всяка от препоръките включете на подходящо място във професионалната си автобиография следните данни за поръчителите: Имена, длъжност, месторабота, телефонен номер.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Blanker
Гост



ПисанеЗаглавие: Трябва ли Ви готова бланка за автобиография?   Съб 24 Авг 2013, 11:44

Всяка автобиография е самостоятелно, свободно и волно описание живота на един човек, поради което не са предвидени никакви специални форми или готова бланка за написване на такава - човека не може и не бива да бъде свързван с някакви регулации, граници или ограничения.

Автобиография се пише не на бланка, а на чист лист хартия, където няма никакви подсказки, шаблони, графи, въпроси за изясняване. Но все пак съществуват определени правила (не готови бланки) по оформяне на документа, след като той вече е съставен, и към които е добре да се придържате, за да улесните потенциалния работодател.
Все пак Вие пишете автобиография не от грандомания и заради себе си, а за да доставите необходимата информация на вниманието на работодателя и във връзка с конкретна негова обява за работа на определена трудова позиция, като по този начим му позволите на прецени Вашата кандидатура и способноста Ви да се справяте с наличната при него работа. Тази преценка не се прави въз основа на готова бланка, а въз основа преценка на евентуалната полза от Вас.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
a38
Водещ
Водещ
avatar


ПисанеЗаглавие: Пример за автобиография - съкратен вариант   Нед 25 Авг 2013, 00:31

В живота има различни ситуации, поради което не е изключено в неформална обстановка да договорите с някой работодател да Ви наеме на работа на определена позиция, но когато се стигне до формалното назначаване, е възможно той да Ви каже „Подготви ми една кратка автобиография и я остави при личен състав, за да може въз основа на нея тя да ти подготви документите за назначаване на работа. В такива случаи е добре да разполагате с някакъв пример за автобиография в съкратен вариант, с който да си послужите като основа и за улеснение. Ето един такъв съкратен образец на биография:

Автобиография

Аз, Иван Петров Драганов, роден на ............ август 19............ г. в град ............, област ........ През 198............ г. постъпих в средно училище (профилирана гимназия или каквото там е) „Име....“ и през 199............ г. го завърших придобивайки специалност по ............. След завършване на средното си образование, през 199............ г. постъпих да следвам в ........ университет, град ...., във факултета по ......., който завърших през 20.... година по специалността ............., с диплома № .... от дата ......

Баща ми - Петър Стефанов Драганов е роден през 19... год. и работи като .........
в предприятие ............
Майка ми Анастасия Григорова Драганова е родена през 19...година и работи като .... в предприятието ......
Брат ми Любомир Петров Драганов, роден през 19.... год., е студент по специалността ...., в ..... университет.
Съпруга Силвия Иванова Драганова, счетоводител в предприятие .....
Син Илия, ученик в 4-ти клас на у-ще ....

Имам 8 години трудов стаж по специалността, който се надявам да е от полза за претендираната работа като .....

Дата, подпис

Разбира се, трябва да уточните с работодателя какви допълнителни и съпътстващи документи тряба да добавите към така подготвения пример за автобиография, да ги набавите в необходимия формат и да ги внесете с придружително писмо в деловодството на своя работодател, на вниманието на отдел Личен състав.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Litero
Гост



ПисанеЗаглавие: Форми за автобиография - литературно повестователни и служебни автобиографии.   Нед 25 Авг 2013, 13:11

Автобиография е животоописание на определено лице, съставено от самото него. При написването на автобиографиите се използват речеви средства от различни стилове. Някои от тях представляват литературно-публицистични проиведения и ако се огледаме в една книжарница или библиотека, ще видим не една или две такива, някои от които доста обемни и повестователни.

Но в реалния живот, ние често се сблъскваме с необходимостта да подготвим и напишем автобиография като делови документ, предназначен за административни учреждения или частни бизнес организации, при уреждането на различни по вид и форма служевни отношения - кандидатстване за работа, развитие на кариера, подготовка на проект и др.п.

В подобен род автобиографии са неподходящи и неуместни използването на епитети, метафори и други подобни похвати на художествената или на разговорната реч. В тези случаи е добре да се придължаме към по-строг, формализиран и послредователен образец на cv - вид професионална автобиография, която се налага все повече за ползване през последните години в служебните отношения, особено при постъпване на работа или защита на бизнес проекти.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Zasana
Гост



ПисанеЗаглавие: Основни правила записане на професионална автобиография (си ви) за работа   Пон 26 Авг 2013, 12:50

З разлика от свободното литературно съчинение при съставянето на биография, то писането на професионална автобиография (си ви) за назначаване на работа трябва да се подчинява на опредилени формални правила за съставянето на служебен документ.

Подобни формализирани изисквания са свързани преди всичко с необходимостта да се създаде образец на документ, позволяващ упростено възприемане с цел да се улесни работата на работодателя по запознаването с множество подобни си ви-та по време на кампании за наемане на нов персонал.

Преди всичко, за автобиография трябва да използвате стандартни листове хартия, с бял цвят, формат А4. Старайте се текста да е изложен на един или най-много на два листа. Трябва да си представяте ясно, че за всяко обявено свободно място могат да се явят десетки заявления на кандидати.

Първоначално преглеждане на всяко заявление става за няколко минути и естествено целта Ви е да успеете в рамките на тези 2 - 3 минути да предизвикате интерес у работодателя и да избегнете негативна реакция, поради която ще попаднете в групата на отхвърлените кандидати. Затова внимателно прочетете не само този постинг, но и цялата тема за писането на автобиографии от началото.

Негативна реакция към Вашето си ви може да предизвика наличието орфографически и пунктуационни грешки, а също и небрежно и разхвърляно оформление на документите Ви. Обърнете внимание на интервалите между думите, еднообразието на използвания шрифт, неговия размер, подчертаването на основните пунткнове и др.п.

Лошо впечатление прави липсата на лаконичност и яснота в изложението на професионална автобиография или използването на твърде тясно специализиран език и терминология или сложни изрази в текста. В крайна сметка Вашето си ви трябва да е разбираемо, четимо, добре структурирано и съдържателно, за да Ви отведе до следващата стъпка - събеседване.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Бранов
Гост



ПисанеЗаглавие: Как се пише автобиография (кратък образец за допълване)?   Вто 27 Авг 2013, 22:06

Автобиография се пише на ръка или се набира на компютър, като се използва бяла хартия с формат А4, но също може да се оформи и на специална бланка. По форма на изложение тя е повествователен документ, написан от първо лице, единствено число.

За да се напише правилно автобиография е необходимо да си придържате към следната основна структура, като образец:
- Название на документа - “Автобиография”;
- Име, презиме (бащино име), фамилия на автора или кандидата за работа;
- Дата на раждане и Месторождение;
- Досегашна трудова дейност - изброявет се заеманите до момента трудови позиции в обрате хронологичен ред, по следния пример - дата от - до, наименование на фирма или организация, длъжност, годишен оборот на фирмата или бюджет на организацията, брой на работещите;
- Образование с място и период на учене, придобита специалност или квалификация;
- Последно място на работа и заеманата длъжност;
- Награди, грамоти, поощрения за добра работа или постигнати трудови успехи;
- Семейно положение - баща, майка, съпруг(а), деца + кратки професионални сведения за родителите и други близки родственици;
- Дата на съставяне на автобиографията;
- Личен подпис.
Това е възможно най-сбития и съдържателен отговор на въпроса как се пише автобиография и по-специално - нейната разновидност при кандидатстване за работа, известна и като cv (си ви) за работа. Може да ползвате този образец, като попълване нужната Ви информация, но също е добре да избягвате подаването на един стандартизиран документ за всички случаи на кандидатстване. Старайте се да индивидуализирате данните и информацията, които посочвате, според характера на предлаганата работа и изискванията на потенциалния работадател.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Допи12
Гост



ПисанеЗаглавие: Примерна допълнителна информация в автобиография за започване на работа   Сря 28 Авг 2013, 13:57

Разделът със задължителна информация е задължителен във всеки образец за професионална (трудова) автобиография, макар че не винаги се попълва. Той включва хоби и интереси, които не са пряко свързани с основната професия на кандидатстващия за работа, но идеята е те да бъдат представени така, че да подпомогнат вземането на положително решение от страна на потенциалния работодател.

Логиката диктува този пункт от си ви-то да го разработваме и попълваме задължително, защото най-добрата препоръка за един човек, още повече, ако той кандидатства за извършването на определена работа в обществото, е неговото обществено положение и признание - участие в клубове, общества, награди, публикации в пресата или в интернет.

Все пак има информация, която не е желателно да се попълва в раздела с допълнителна информация на Вашата автобиография и това са данни за политическа принадлежност (иначе може да Ви обвинят в политическо назначение) или религиозна общност. Също ако сте от контингента на т.н. “хейтари” (мразещите), които се изявяват из интернет с повсеместна омраза към всеки и всичко. Едва ли има работодател, който ще Ви назначи, ако сте задръстили форумите из интернет с клевети за други работодатели - как са Ви измамили, излъгали, пренебрегнали.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Перин5
Гост



ПисанеЗаглавие: Съставяне на автобиография (пример вижте по-горе) - работа със старание.   Сря 28 Авг 2013, 20:50

За да съставите качествена автобиография за работа (пример вижте по-горе) е необходимо да разбирате, че тя представлява собственоръчно съставен документ и едва ли ползването външна услуга ще Ви е полезна защото хем трябва да плащате за нея, хем с всяко ново кандидатстване, тя вече ще е загубила своята актуалност и така или иначе ще се налага да я пишете наново и наново.

За разлика от повествователната форма, в която описвате основните събития в своя живот в хронологичен ред, то професионалната атвобиография изисква по-служебен и подреден вид (вижте пример по-горе), като основната Ви цел е да представите себе си в изгодна светлина, при това като се съобразявате и с изискванията на своя потенциален работодател.

От добре съставена автобиография, на новото място за работа (за което кандидатствате) получават възможност да научат за Вас нещо в повече - достойнства, недостатъци, предпочитания, в каква среда сте работили до момента и какви предимства могат да следват от това. Затова е важно не само сухо да изложите фактите, но и да посочите каква ценност следва от тях за новия работодател.

В известна степен лошо впечатление може да възникне даже от блестящо съставена Вашата автобиография, ако тя е съпроводена с орфографически и пунктуационни грешки, заплетена реч и мъгляво изразяване. Освен това, имайте готовност, ако Ви предложат да съставите своя автобиография в присъствието на мениджъра, отговарящ за назначаване на персонала, понеже това може и да е проверка.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Петров9
Гост



ПисанеЗаглавие: Препоръки   Чет 29 Авг 2013, 11:22

Не си струва да се отчайвате или да изпадате в униние, ако Вашата автобиография за работа и резултати от събеседване с някой от потенциалните работодатели (повече за мисленето на един работодател четете тук - http://rabota.123.st/t17-topic), не Ви устройват. Както се казва отрицателния резултат също е резултат и Ви дава възможност да се поучите и усъвършенствате.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Направете си анализ и разбор на осъществените неуспешни интервюта и кандидатствания и в следствие на това внесете актуални промени в своето cv, с помощта на които да подобрите своя имидж в очите на работодателя или да се доближите повече до изискванията за съответните интересуващи Ви свободни работни места.
Върнете се в началото Go down
Пламен99
Гост



ПисанеЗаглавие: Предпочитайте и посочвайте позитивна пред негативна информация във Вашата биография за работа   Чет 29 Авг 2013, 19:46

Има една важно и мъдра препоръка в живота - “Радвай се на това, което имаш.”. От тази гледна точка предпочитайте да посочвате информация и факти в своята биография за работа, представени в позитивен план, пред такива, които могат да прозвучат негативно на потенциалния Ви нов работодател. Например:

По-добре не пишете: “писах жалби за…”, “противостоях на…”, “пречех на снижението на продажбите…”, “препятствах влошаването на качеството…”, “смених длъжността си с …” и т.н

Вместо това, по-добре го кажете така: “съдействах на клиентите да …”, “предложих и въведох мерки за …”, “издигнах се в длъжност…”, “увеличих обема на продажбите…”, “подобрих качеството чрез…” и т.н.

Освен това, фокусирайте се на своите постижения и успехи. Например, не пишете така: “Работих там три години…”, “изпълнявах допълнителна работа…”, “работех извънредно…” и т.н. По-добре пишете друго: “получих повишение за …”, “два пъти ми увеличаваха заплатата за …”, “винаги изпълнямах работата в срок…”

Вашата биография за работа трябва да е позитивен документ и да има позитивно излъчване. В нея никъде не трябна да фигурират негативни отричателни частици, като “не”, “няма”, “невъзможно”. Всеки работодател очаква да срещне кандидати за работа, които умеят да се справят с работата, имат позитивна настройка и готовност за усъвършенстване и израстване.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
PisoDan
Гост



ПисанеЗаглавие: Вариант за примерно придружително писмо към cv по обява за работа.   Чет 29 Авг 2013, 21:54

Когато сте подготвили своето cv за работа, с което искате да си подадете документите си по конкретна обява във вестник или сайт за дадена свободна позиция или работно място, добре е това да стане с кратко, ясно и съдържателно (веднага да става ясно за какво става дума) придружително писмо. Ето пример за един от вариантите за такова писмо (скоро ще публикуваме и други):

До Фирма ………….
Адрес: ……………...

На вниманието на г-н Иванов.
Във връзка с Ваша обява за работа.

Уважаеми г-н Иванов,

В отговор на Вашата обява, че търсите кандидат за работа на позицията “специалист по недвижими имоти”, поместена въ вестник “Обяви за работа” (брой 214 от 17 юни 2013 год.), Ви изпращам свое кратко cv. Ще Ви бъда много признателен, ако не го оставите без внимание.

С уважение,
Стефан Григоров
Телефон: 0888/888 888
E–mail: stefan.grigorov@abv.bg

Разбира се, този пример на придружително писмо е съставен като вариант малко по-общо, поради което е добре да го индивидуализирате за Вашия конкретен случай - съдържанието на обявата, длъжността и позицията за работа, за която подавате cv. А в предишни постинги ставаше дума, че и самата автобиография е добре да бъде максимално индивидуализирана, вместо навсякъде да подавате един и същ документ. Това е въпрос и на манталитет, за който някои работодатели следят.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Dalia456
Гост



ПисанеЗаглавие: Дайте реална и конкретна информация   Съб 31 Авг 2013, 13:31

Насочете вниманието на работодателя върху своите постижения. Така например, вместо да пишете “работих там три години” или “върших допълнителна работа”, по-добре напишете: “постигнах две повишения в длъжност”, винаги изпълнявах възложената ми работа в срок”, “обръщах специално внимание на качеството”, “изграждах индивидуален подход към всеки клиент”, “придържах се стриктно към нормативните изисквания” и т.н.
Върнете се в началото Go down
Спасов45
Гост



ПисанеЗаглавие: Re: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   Нед 01 Сеп 2013, 18:22

Описание на професионални навици, свързани с работата, трябва да се посочват във всяко cv. За целта се прави на знанията и уменията на кандидата, придобити в процеса на трудова дейност. Ако сте сменяли работатата си или сферата на дейност, добре е да разделите списъка, като във всеки раздел посочвате кратък списък с основните задължения и ангажименти, които сте изпълнявале на всяко отделно работно място.
Върнете се в началото Go down
Haripo
Гост



ПисанеЗаглавие: Re: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   Пон 02 Сеп 2013, 11:15

Характеристика на лични качества в автобиография включва такива неща, като: дисциплина, точност, съсредоточеност, надежност, искреност, настойчивост, обективност, оптимизъм, логичност, тактичност, практичност, честност, предприемчивост, целеустременост, енергичност, икономичност и др.п.
Върнете се в началото Go down
vran4ev
Гост



ПисанеЗаглавие: Как се пише кратка автобиография?   Вто 03 Сеп 2013, 20:53

Ако процеса на постъпване на нова работа не е твърде формализиран или ползвате препоръки пред новия си работодател, след като уточните с него подробностите, възможно е той да Ви каже да напишете кратка автобиография и придружена с молба за работа (за която вече сте се уточнили) да ги подадете в отдел личен състав за да им дадат ход и да Ви оформят съответния трудов договор и каквото е необходимо за започване на работата Ви.

За целта вземете лист хартия с формат А4 или специална бланка и пишете в повестователна форма, от първо лице, единствено число. Посочете следните примерни данни:
- Вашите трите имена;
- Дата и място на раждане;
- Телефон, e–mail и др. адресни данни за връзка с Вас;
- Сведения за Вашето образование;
- Сведения за трудовата Ви дейност до момента;
- Състав на семейството;
- Сведения за евентуална съдимост (ако длъжността Ви изисква такива - обикновено при назначаване на персонал на длъжност, изискваща материална отговорност, се изисква изваждането на свидетелство за съдимост от съда);
- Дата и подпис.
Ако погледнете по-нагоре от този пост, ще видите конкретни примери за кратки автобиографии, които може да използвате като подложка или като шаблон за съставянето на собствена професионална автобиография и по този начин да изпълните формалните изисквания за назначаването Ви на работа. Все пак този вид биография е по различна от по-систематизираното и професионално подготвено cv, в случаите когато кандидатствате по обява и кандидатите са много и подлежи тяхното отсяване.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Драганов
Гост



ПисанеЗаглавие: Пример на кратка автобиография за работа   Сря 04 Сеп 2013, 16:58

Представяме Ви приме за кратка професионална автобиография подавана от кандидатите за работа по обявена позиция в производствено предприятие.

Автобиография
От
Петър Иванов Драганов
Ул. Петровска 29
1000 София
тел. 0888/888 888

Аз, Петър Иванов Драганов, съм роден на …… август 19 …. Година, в град София.
Завършил съм следното образование:
От 19…. до 19…. г. учих в средно училище …. И го завърших със специалността ….
От 19…. до 19…. г. следвах в университет …. И го завърших по специалността …. Инженер.

До сега съм работил в:

От 19…. по 19…. г. съм работил като ………, в цех 15 ….., на Завод за машини, гр. София
От 19…. по 19…. г. съм работил като ………, в отдел проектантски ….., на Изследователски институт за машини, гр. София

Семейно положение - женен, с едно дете. Жена ми Петра Стефанова Драганова е фризьор, синът ми Драгомир е ученик в начално училище ….

Имам необходимите професионални умения и опит от … години, които ми дават основание да считам, че съм подходяката кандидатура за работа по предлаганата позиция.

Надявам се, че ще одобрите моята кандидатура и ще ме назначите на работа в представляваното от Вас предприятие.

Дата … 20… г.
С уважение!
Имена
Подпис

Според конкретните си нужди, Вие може да ползвате този пример за кратка автобиография, като замените само личните си и конкретни данни в него. А може да проследите и други примери в този форум и да съчетаете друг образец за попълване, според конкретните изисквания на работодателя, при когото подавате документите си за работа.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Билбао28
Гост



ПисанеЗаглавие: Примерни видове трудови автобиографии за работа   Чет 05 Сеп 2013, 15:42

При написването на конкретни конкретни примерни видове автобиографии е необходимо да се отчитат специфичните изисквания на даден работодател (макар, че съвсем ясни и стандартни препоръки или изисквания няма), който е пуснал обявата за работа, като тези изисквания обикновено се съдържат в самата обява или са дадени контакти за повече информация.

В тази връзка се различават следните основни видове автобиографии - функционални, хронологични и комбинирани, както следва:

- Функционални трудови автобиографии - концентрират вниманието на работодателя върху собствените достойнства на кандидата и неговите специфични навици в определени професионални области. В този случай не се правят хронологични записи за досегашните местоработи, нито се описват конкретен вид работа , в която е предобит един или друг вид професионален опит или квалификация.

- Хронологични трудови автобиографии - представят списък на местоработите, обикновено в обрате хронологичен ред - от последната към първата, като в тях обикновено се посочват последователно заеманите длъжностти, отдела, цеха или подразделението на фирмата или организацията, които е работил кандидата.

- Комбинирани трудови автобиографии - освен хронологичен списък със заеманите длъжности в различни организации при различни работодатели, проведените обучения и образование, се прави разбор и на навиците и достойнствата на кандидата.

Дали ще изберете като пример някой конкретен вид трудова автобиография, зависи от конкретните изисквания и специфичните условия, при които кандидатствате за дадено свободно работно място, както и от целите, които искате да постигнете със своето представяне. Например, ако току-що сте завършили образованието си, по-скоро ще предпочитете функционален тип биография, но ако имате богат опит, който да представите - по-скоро хронологична или комбинирана биография.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Pradi874
Гост



ПисанеЗаглавие: Примерни документи при постъпване на работа   Чет 05 Сеп 2013, 16:00

Независимо по какъв начин постъпваме или кандидатстваме за работа, има определен набор документи, които така или иначе трябва да подготвим, за да отговорим поне на изискванията на Кодекса на труда, а в някои случаи и на изискванията на работодателя.

Всичко започва с намирането на работа и това обикновено става по обява за свободно работно място. Добре е да си направи копие от тазци обява и това става първия документ. Ако обявата е кратка, обикновено в нея се дават указания за получаване на повече подробности, като характеристика на трудовата позиция, професионални изисквания, вид на длъжността и др. подробности. Тези документи също трябва да съхраним.
Следващата стъпка е да пристъпим към изготвянето на свое cv или професионална автобиография за постъпване на работа. Указания в това направление ще намерите достатъчно по-горе. Към автобиографията се прилагат документи за образования, специализации и преквалификации. Много често, в зависимост от работата, може да има изискване за посочване и прилагане на публикации в дадена професионална област.

При самото постъпване, има изискване да се предостави попълнена и заверена трудова книжка, в която се отразява трудовата кариера на кандидата - длъжности, назначения, заплати. Понякога, макар и не много често в България, има изисквания за предоставяне на препоръки от предишен работодател. Всички документи, при кандидатстване за работа, се внасят с придружително или с мотивационно писмо (вижте съответния раздел). А при попълването на трудовия договор, вероятно ще се наложи да предоставите и копие от личната си карта. Това е един примерен набор от документи, които може да Ви се наложи да подготвяте и предоставяте при постъпване на нова работа.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Хари745т
Гост



ПисанеЗаглавие: Характеристика за професионално ниво в автобиография - примерни термини   Съб 07 Сеп 2013, 14:09

Ако имаме дълъг трудов стаж и сме заемали различни позиции, добре да разгърнем в самостоятелен раздел в своята автобиография (виж и тук - http://rabota.123.st/t22-topic) въпроса с характеристика на Вашето професионално ниво и натрупания опит. За целта можем да Ви подпомогнем с някои примерни и типични термини, които е добре да използвате при написване на своето cv. Ето някои подобни:

Внедрявах, завеждах, изследвах, контролирах, координирах, обезпечавах, основах, организирах, планирах, предлагах, разработвах, реорганизирах, решавах, ръководех, създавах, увеличавах, съкращавах (разходи), отстранявах, участвах, обучавах и т.н. Всички тези термини показват действеност, от човек - професионалист, който знае какво прави и ако бъде нает на работа, още от първия ден ще е полезен за своя работодател.

Разбира от целия този списък, Вие ще трябва да направите правилния подбор за характеристика на своето професионално ниво в своята автобиография, но според спецификата на конкретното свободно работно място за което кандидатствате по обява за работа в пресата или интернет. Съобразете се с конкретните изисквания и очаквания на потенциалния работодател. Обикновено в обявата той си казва какво изисква и очаква. Дайте му каквото иска и това е правилния начин да Ви забележи и покани на интервю за назначаване на работа - http://nadomnarabota.blogspot.com/2013/07/interviu-za-rabota-kandidatstvane-za.html.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Sandy9as
Гост



ПисанеЗаглавие: Образец на съпроводително писмо към автобиография с пример.   Съб 07 Сеп 2013, 16:48

Има три термина при подготовка на документи, когато се кандидатства за работа и всички те са съпроводителни към професионалната автобиография (или си ви - за повече подробности четете и тук - http://rabotta.blog.bg/biznes/2009/11/10/kak-da-napishem-profesionalna-avtobiografiia-za-kandidatstva.432827), а именно - съпроводително писмо, мотивационно писмо и резюме. Макар да са сходни като документи, все пак имат определени разлики и нюанси. Кои са те?

Съпроводително писмо към автобиография се пише за да се обясни на получателя - работодател в каква връзка и по какъв повод му изпращаме нашите документи за работа - коя обява, коя позиция или свободно работно място, във връзка с кои указания и на чие внимание. Нещо като “наш номер, на Ваш номер” - стандартна мождуведомствена кореспонденция.

Мотивационно писмо (за повече подробности четете тук - http://nadomnarabota.blogspot.com/2013/04/motivacionno-pismo-za-rabota.html) се използва в по-широк смисъл и освен горното съдържание на придружителното (съпроводителното), то съдържа още мотиви и аргументи, с които се стремим да обясним на работодателя защо ни е привлякла неговата обява, с какви мотиви кандидатстваме и най-вече - да му дадем убедителни аргументи за ползата, която може да очаква от нас, когато ни наеме на работа.

С резюме за работа (повече тук - http://rabota.123.st/t18-topic) се цели подобен информационно - мотивационен момент, но освен това разширяваме данните за себе си с цел да обосновем защо считаме, че сме възможно най-подходящата кандидатура за дадено работно място - имаме точно нужното образование или имаме богат практически опит на точно същата позиция и не е нужно много да ни се обяснява за да стартираме и в този смисъл. И сега ето един пример или образец на обогатено съпроводително писмо, което може да приспособите според своите изисквания и нужди:

Уважаеми, г-н Работодател,
От вестник “Работа и кариера” научих, че във Вашата организация (фирма) е обявено свободно работно място за позицията “Мениджър по продажбата на рекламни площи”. Надявам се моята кандидатура за тази позиция да Ви заинтересува, тъй като понастоящем работя в рекламен отдел на фирма “Реклама ООД” на длъжността мениджър по рекламните проекти.

Мои основни задачи са търсенето на клиенти за поместването на бизнес информация върху предлаганите от фирмата носители, съставянето на предложения, воденето на преговори и сключването на сделки, взаимодействие с другите фирмени отдели при изготвянето на рекламните материали, работа с рекламните агенции, поддържане на наличната клиентска база данни.

Имам богат опит при презентацията на продукта, събирането на информация за потенциалните клиенти и навици при общуването с мениджърите от всички нива, което се надявам да ми помогне за постигането на добри резултати и в бъдещата ми работа и да постигна ниво на “най-добър сътрудник на годината” на новата си месторабота.

Внимателно проучих обявените от Вас изисквания към длъжността, както и отговорностите, които трябва да поема и се надявам досегашния ми опит в тази работа и придобитите навици и умения да ми позволят да постигна високи резултати, да осигура печалба за фирмата Ви и да реализирам значителен ръст в професионален и финансов аспект.

Към това съпроводително писмо прилагам професионална автобиография (cv за работа) и оставам в готовност да предоставя всякаква допълнителна информация или да се явя на среща за интервю с Вас, за да Ви разкажа по-подробно за себе си, както и за ползата, която може да очаквате от досегашния ми професионален опит.

С най добри пожелания,
Петър Драганов
Тел. 0888-456-879

Това е пример за съпроводително писмо към автобиография за нова работа, при подаване на документи при потенциалния работодател (повече и тук - http://ibox.bg/users/vuzell/blog/view/60054/), който Вие може да ползвате като образец за написване на собствено писмо, като се съобразите със спецификата на Вашия случей, водейки се основно от обявата и залегналите в нея изисквания към кандидатите, както и за отговорности, които ще се очакват от тях, ако бъдат назначени на работа.

----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Dop4ev98
Гост



ПисанеЗаглавие: Примерна допълнителна информация за автобиография   Вто 10 Сеп 2013, 13:57

За да бъде Вашата професионална автобиография за работа най-пълна, добре е накрая да добавите в нея и да я подсилите с допълнителна информация, но не се увличайте да пишите с умиление за любимото си хоби, освен ако може да го представите като полезно за кандидатстваната работа.

В този раздел на биографията представяйте сведения, които по Ваше мнение е добре да станат известни за потенциалния работодател. Например, наличието шофьорска книжка, особено ако в обявата за работа има такова изискване. Информация за различни лични качества, увлечения и интереси, които могат да подпомогнат доброто осъществяване на трудовата Ви дейност, като е добре да опишете защо мислите, че ще са полезни.

В този раздел може да посочите и каква е очакваната от Вас работна заплата или някакви конкретни условия за работа, които според Вас ще Ви подпомогнат да разгърнете потенциала си и да дадете най-доброто от себе си развитието на фирмата, в която Ви наемат. Използването на образци, примери и шаблони за написване на автобиография, в т.ч. и за допълнителна информация е идея, с която не бива да злоупотребявате. Правилото е - индивидуализирайте - според себе си и според работата.
Върнете се в началото Go down
34Da4ev
Гост



ПисанеЗаглавие: Примери за допълнителна информация в автобиография за работа   Сря 11 Сеп 2013, 20:55

Зависи автобиография за какъв повод пишете, но някои от добните примери могат да Ви дадат идея каква още допълнителна информация може да включите, така че да подпомогнете или да насърчите потенциалния работодател да Ви наеме на работа за обявеното свободно място. Ето някои идеи:

Семейно положение - женен, разведен, овдовял, деца и т.н. Някои работодатели държат на тази информация, с оглед оценка сериозността на кандидата и очакваните действия в бъдеще.

За мъжете е добре да посочват и информация периодите и продължителността на служба в казармата, ако имат такава, понеже това може да заинтерисова комисията, която разглежда кандидатурите - вид и род войски, войнско знавие, качества придобити по време на служба и т.н.

По аналогичен начин, за жените е добре да отразят периодите (отпуските), през които са били в бременност, раждане и грижи за децата.

От професионална гледна точка е добре да се посочва информация за члениване в различни професионални организации, занаятчийски камари, съюзи, обществени (но не и политически) организации. Добре е да се дават сведения за евентуални обучения, вида на изпълняваната дейност и др. п. Тези примери за допълнителна информация, която може да посочвате при написване на автобиография можем да завършим със списък на награди, които сте получавали по различни поводи, като ги представяте в полза на своята кандидатура за работа
Върнете се в началото Go down
Летом948
Гост



ПисанеЗаглавие: В края на автобиография за работа за завършек …   Пет 13 Сеп 2013, 23:00

Обикновено в края на всяка автобиография, която се използва за кандидатстване за работа по обявени от потенциален работодател свободни работни места, се вписват данни по лична карта, адрес и телефон за контакти, дата на която е съставен документа и се поставя подпис на съставителя.

Върху автобиография не се прави заверка нито от служебни нито от длъжностни лица по наемане на персонал във фирма, нито се поставя печат. Има различни мнения дали е добре да бъде писана на ръка (с четлив почерк) или да се набира и печата на компютър. Определено надделява второто, като се набляга на доброто компютърно оформление на разделите.

Във всички случаи, биографията се пише със син химикал или се разпечатва с черен тонер. Не е прието по нея да има шарении в червено, зелено и т.н. В автобиографията, като официален документ, не се допускат подправки, подчертавания с химикал, корекции, дописвания в полето или другаде. Всичко това може да се прави предварително и тя се предава в напълно завършен и окончателен вид.
Върнете се в началото Go down
Антон984
Гост



ПисанеЗаглавие: Разделът с образование в автобиография   Съб 14 Сеп 2013, 22:14

Обикновено, разделът с Вашето образование е добре да се представи в автобиография за работа веднага след встъпиелния параграф, тъй като в началото на всеки човешки живот е образованието, преди постъпването на работа.

В зависимост от това с каква цел се пише автобиография, в нея може да посочвате общото си училищно образование, особено ако в него фигурират факти, които ще са Ви от полза, за да обосновете пред потенциалния работодател, колко подходяща е Вашата кандидатура зо определено работно място.

Но по правило и най-често, този раздел започва все пак със специалното образование, като при това се указват годините на учене, името на учебното заведение, и специалността която сте придобили по диплома. Ако имате няколко завършени образования, в своята автобиография ги изреждате в обратен хронологичен ред.
Върнете се в началото Go down
monev234
Гост



ПисанеЗаглавие: Основни раздели на автобиография за работа   Пон 16 Сеп 2013, 20:07

Ако до сега не сте подготвяли своя професионална автобиография, добре е внимателно да проучите приложените в тотази тема материали, но накратко може да се придържате към следните основни раздели:

- Лични данни, като трите имена, дата и място на раждане, адрес, телефон, e–mail за контакти: “Имена: Иван Стефанов Драганов, Дата на раждане: 15 септември 1990 година, Място на раждане: с Крън, Община Казанлък, област Стара Загора.”

- Придобито образование: Тук може да започнете от основно, средно и висше образование, като добавите и евентуални последващи квалификации, специализации, аспирантури и др.п.

- Трудова дейност, като отбелязвате своите длъжности, местата за работа, отговорности, постижения, причини за уволнение.

Ако възнамерявате да подготвите мотивационно писмо, може да оставите своята професионална автобиография в този, по-сух вид. Иначе е добре да я обогатите с елементи на мотивация - защо кандидатствате за обявеното свободно място, защо мислите, че сте подходящата кандидатура за него и т.н. (вижте подробности за писане на мотивационно писмо - http://nadomno.forumy.eu/t3194-topic към cv).
Върнете се в началото Go down
dragosti
Гост



ПисанеЗаглавие: Нужна ли е информация за родителите в автобиография?   Вто 17 Сеп 2013, 14:03

Преди време във всяка автобиография беше прието и задължително да се споменава информация за социалния статут на родителите - работници, служители, военене, лекари, селски произход и т.н. Това определено се е отразявало и на кандидатстваната работа.

Днес хора под 50 години едва ли ще го пишат това и поне за сега няма необходимост да се споменава социалния произход на кандидатите. Но все пак е необходимо да се посочват някакви сведения за родителите, тъй като това създава представа за средата, в която е израснал, възпитан и образован човек.

Разбира се, не всеки работодател държи на такава информация при съставяне на автобиография, но представена по подходящ начин, тя може да Ви създаде определени предимства. Като пример, ако кандидатствате за свободно работно място обявено в болница и имате такива дадености, не е лошо да напишете “Роден съм в семейство на лекари - баща ми Иван Стефанов Драганов е хирург, а майка ми Иванка Стоятова Драганова е терапевт. При това, в случая може да се окаже важно не само професията, но и името на родителя.
Върнете се в началото Go down
Димит094
Гост



ПисанеЗаглавие: Задължителни реквизити на автобиография за шаблон   Чет 19 Сеп 2013, 10:58

При подготовката на автобиография за работа, трябва да имате предвид някои задължителни реквизити в нея и да ги ползвате като шаблон. Наложило се е в практиката този вид документ да започва по следния примерен начин “Аз, Иван Стефанов Драганов, съм роден на дата …., в с. …, община …., област, и имам постоянен адрес на местопребиваване …….”

Задължителни реквизити във всяка автобиография са следните - наименование на документа (автобиография, cv, резюме - или както е прието или се указва в обявата за свободното работно място), трите имена, дата и място на раждане. А в края на документа задължително се посочва - дата на съставяне, място, личен подпис. Липсата на някой от горните атрибути поставя под съмнение целия документ, така че пропускайте този шаблон за оформянето му.
Върнете се в началото Go down
надомно
Admin
avatar


ПисанеЗаглавие: Примерни възможности за творчество и доизкусуряване на автобиография   Чет 19 Сеп 2013, 21:12

Има няколко стандартни линии, които ако ги следвате, може да проявите известно нестандартно творчество като постигнете няколко примерни доизкусурявания на своята автобиография за работа, като постигнете излизане от стандартната форма и образци.

За пример може да послужи поставянето на Ваша фотография. Според класическите канони на делопроизводството, снимката трябва да е приблизително като тази в личната Ви карта, освен ако не кандидатствате за модел и правите примерно портфолио.

А ето и малко творчество - вместо самата снимка, може да изрежите с ножици и приложите свой силует. Известно разнообразяване може да постигнете и като напишете ключовите моменти в своето cv с по-различен шрифт, но не се увличайте прекомерно и не правете родопска черга. Все пак това е официален документ.

Ползването на епиграф в автобиография за работа е нож с две остриета. От една страна е доста ефективен, но от друга страна е непредсказуем и не се знае как точно ще реагира потенциален работодател (не всеки харесва прекаленото “умничене”. Но все пак може да опитате с вмъкването на някоя (но възможно най-подходяща) мисъл или мъдрост, която ще е уместна за случая.
Върнете се в началото Go down
ent4ev2
Гост



ПисанеЗаглавие: Образец на съпроводително писмо към автобиография за работа   Съб 21 Сеп 2013, 13:06

Ето един примерен образец на съпроводително писмо (което е различно от мотивационно писмо), с което може да внесете подготвената си автобиография и придружаващите я документи в деловодтството на потенциалния работодател.

Уважаеми г-н Управител (Изпълнителен директор),
Приложено Ви изпращам своята професионална автобиография и придружаващите я документи във връзка с Вашата обява за свободно работно място за специалист по недвижими имоти.

Моля, да разгледате документите и ще се радвам ако получа от Вас покана за събеседване.

Приложения:
1. Професионална автобиография
2. Копие от диплома за висше образование
3. Копие от Трудова книжка
4. Копие от лична карта
5. Мотивационно писмо
6. Копие от мои публикации по темата

Дата: 15 октовмри 2013 год.
Град София

С уважение,
Иван Драганов
Тел. За контакти: 0888/555 555
Върнете се в началото Go down
lamb8945
Гост



ПисанеЗаглавие: Специфични случаи на автобиография   Нед 22 Сеп 2013, 18:17

В някои специфични професии, когато се кандидатства за свободно работно място, на което има определени изисквания към кандидатите за работа, е възможно към тях да се предявят изисквания да положат на място в своята автобиография определен ръкописен текст или мостри от почерка си.

Това се прави с цел с автобиографията и да се запознаят психолози, графолози (за анализ на почерка), специалисти от службите за безопастност и други специалисти, които да дадат определени заключения за Вашата професионална, техническа или психологическа годност да изпълняване на работата по кандидатстваната позиция.
----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb9567
Гост



ПисанеЗаглавие: Биография в зона на риска   Пон 23 Сеп 2013, 18:35

Делът на нестандартните автобиографии за работа постоянно намалява в сравнение на общото количесто биографии, които се подават ежемесечно по обяви за нови работни места. При това, далеч не всяка нестандартна биография е и творческа (креативна), което предпоставя поемането на допълнителен риск.

Затова, ако възнамерявате да използвате нестандартен подход при съставянето на своя професионална автобиография, трябва да сте наясно с риска, че мениджърите по подбор на персонал за даден работодател могат да я счетат в такъв смисъл, че е доста екстравагантна или че ще с Вас по-трудно ще се комуникира и няма да е лесно да се сработите с екипа. Така че, помислете още веднъж, ако възнамерявате да проявите известна нестандартност или ще е по-добре да се вгледате и възползвате от приложените в този форум примерни образци, някои от които готови за попълване.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamber89
Гост



ПисанеЗаглавие: Функционална вместо професионална автобиография за работа   Вто 24 Сеп 2013, 17:10

Ако имате малък трудов опит или никакъв, или продължително време се е наложило да не работите, вместо професионална, е по-добре да изготвите функционална автобиография. Какво е това?

Функционална автобиография се прави когато имате специфични трудови умения или определен кръг от знания, но нямате достатъчно трудов опит в тези области и няма какво да опишете в хронологичен ред. Затова в този случай правите акцент на своето образование, на специални или специфични знания или навици.

Функционална автобиография се прави и в случаите, когато се е наложило за дълъг период от време да прекъснете работа (военна служба, заболяване, обучение…) или ако се налага да смените своята професия.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb0ty9
Гост



ПисанеЗаглавие: Автобиография за работа в България   Чет 26 Сеп 2013, 13:21

Понятието автобиография за работа е българския вариант на английското cv (си ви) или френското resume (резюме) и в голямата си част съответства на информация за трудовия път на човек, който кандидатства за работа по обява за свободно работно място, пусната от потенциален работодател.
Традиционната българска професионална автобиография се пише в по-разказвателен стил и е по-малко формализирана от към съдържание и начин на подреждане на информацията в нея. В голяма част тя съответства на анкета за ключови елементи от подготовката и квалификацията на кандидата - лични данни, образование, трудов път, квалификация, умения и т.н.

Всяка автобиография се пише по конкретен повод и във връзка с кандидатстване за конкретно работно място. В тази връка, тя трябва да е уникална за съответния случай, доколкото всеки работодател има свои изисквания за формата и съдържанието на документа, а също и за окомплектоването му с допълнителна информация - документи за образование, трудова книжка, препоръки, публикации и др. п.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb00e8
Гост



ПисанеЗаглавие: При писане на биография, избягвайте пасивните форми на изразяване   Пет 27 Сеп 2013, 17:42

Когато съставяте автобиография се старайте да избягване пасивните форми на изразяване на своите достойнства. Като пример - не “възлагаха ми да правя това и това…”, а “изпълнявах задачи по това и това”. Или вместо “отговарях за изпълнение на…”, по-добре “изпълнявах …”.

Също избягвайте прекаленото многословие и дълги, засукани изречения. Работодателите не са склонни да работят с хора, които много усукват и не са конкретни, кратки, ясни и инициативни в рамките на своите отговорности. “Отговарям за…”, “Изпълнявам …”, “Използвам …”. В една автобиография за работа трябва да имате кратък и ясен изказ, разбираеми действия и конкретни резултати. Никой не плаща за “работа”, а за РЕЗУЛТАТИ.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb92ii
Гост



ПисанеЗаглавие: Автобиография и анкета   Съб 28 Сеп 2013, 14:25

Изготвянето на автобиография се отличава от изготвянето на анкета с това, че нея данните се отразяват по-пълно и по-обяснително. Като пример - могат да бъдат споменати причините за уволнение от предишната работа или обоснованото желание да се работи именно за конкретното свободно работно място, за което се кандидатства.

Понякога, в по-стари изисквания за съставянето й, в автобиографията могат да се посочват данни освен за образование и трудов стаж, също и данни за състава на семейството, а в края на съставения документ се посочва общия трудов стаж, който сте събрали към момента. Биографията завършва с подпис и датиране към момента на съставяне и се съхранява в личното досие на работника или служителя.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved

Върнете се в началото Go down
66j-lamb
Гост



ПисанеЗаглавие: Списък с препоръки в автбиография за работа   Пон 30 Сеп 2013, 13:25

Да се посочват самите препоръки в автобиография за работа не е необходимо, понеже това може значително да увеличи нейния обем. Достатъчно е само да посочите, че имате възможност и готовност да предоставите препоръки при поискване или на самото събеседване. Просто включете списък с препоръките си, ако имате такъв и го включете в края на биографията си.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
df56lamb
Гост



ПисанеЗаглавие: Допълнителна информация в автобиографии за работа   Вто 01 Окт 2013, 17:43

Освен основната информаци, изискваща се във автобиографиите за работа, като образование, местоработи, лични данни, често може да се случи, да има и допълнителна информация, която е добре да се посочи, с оглед изискванията към конкретното работно място за което кандидатствате.

Пример за такава допълнителна информация е когато освен основната си работа, имате или изпълнявате и други ангажименти - водите преподавателска работа, организирате вечерно обучение, четете лекции. Ако всичко това може да подкрепи кандидатурата Ви, добавете го в подраздел за своята квалификация.

Освен официалното училищно и университетско образование, много често може да посочите своя първоначална или последваща специализация, курсове за повишаване на квалификацията, уроци за усъвършенстване, различни професионални тренинги и семинари. Винаги в професионалните автобиографии трябва да се посочва такава допълнителна информация, която касае професионалната квалификация на кандидатите, заедно с годината, в която е провеждана и точната тема.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
j39-lamb
Гост



ПисанеЗаглавие: Какво е автобиография и за какво се използва?   Сря 02 Окт 2013, 11:48

До около средата на миналия век, написването на автобиография било в прерогативите на известни и изтъкнати хора, които след приключване на своята кариера или трудов път, се заемат да описват своя живот, за да завещаят преживяванията и постиженията си на поколенията.

Но към днешна дата, написването на професионална трудова автобиография е неотменима част от процеса на търсене и намиране на работа, като дава възможност на потенциалния работодател да си състави по-пълна представа за качествата на кандидатите за работа за обявените свободни работни места.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb-5ir
Гост



ПисанеЗаглавие: Re: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   Чет 03 Окт 2013, 11:44

Ако при кандидатстване за работа, Ваше главно предимство е нотрупания от Вас опит в работата, то тогава е добре да направите своята професионална автобиография в хронологичен ред с изброяване на всички места на работа и наименованията на фирмите, в които сте работили.

Хронологичната или ретроспективна форма на представяне на автобиографията подхожда на специалисти, които са работили дълги години в една и съща професия, които желаят и в бъдеще да продължат да работят и да се изявяват в същата област
Върнете се в началото Go down
lamb9-4
Гост



ПисанеЗаглавие: Защо се пише автобиография?   Пет 04 Окт 2013, 17:52

Автобиография като вид повествование в свободна форма за това, къде съм учил, къде съм работи и повишавал квалификацията си се пише при търсене на работа, на служба, при кандидатстване за грандове, ползване на субсидии и т.н.

В днешно време, подготвянето и подаването на биография се изисква почти при всеки повод, във всякакви отрасли или организации и учреждения с цел да се даде достатъчна представа за възможностите на определен човек да се справя с определена работа или длъжност или проект.

Всяка автобиография по правило е описание на целия съзнателен живот на човека, но по изключение може да се подготвя и за определен период от време, с оглед да се подчертаят по специализирани знания и способности - като примери - служба във въоръжени сили, пребиваване в чужбия, следване в университет, игра в спортен клуб и др. подобни.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
1lamb-54
Гост



ПисанеЗаглавие: Незадължителна информация за автобиография   Съб 05 Окт 2013, 13:16

Има определен вид информация, която е незадължителна при съставяне на автобиография и нея може да включвате само по желание или ако считата че ще бъде от полза за работодателя да вземе позитивно и във Ваша полза решение, за даВи покани на събеседване. Пример за такава информация:

- Социално положение,
- Социален произход,
- Гражданство,
- Националност,
- Причини за прекъсване на предишна работа,
- Причини за смяна на една работа с друга.
Наименования на организации, учреждения, населени места, които се посочват в автобиография, се изписват по такъв начин, по който са се изписвали или звучали към момента на събитието. За пример: ВМЕИ Варна, което понастоящем е Технически университет Варна или бившето ВМЕИ Варна. Поясненията в този случай са незадължителна информация.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
lamb-rsj
Гост



ПисанеЗаглавие: Re: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   Пон 07 Окт 2013, 22:25

Добре е във всяка професионална автобиография да се посочват данни за повишенията по служба или в длъжност, различните видове поощрения на работа, награди за постижения и др. п. Трябва да се дава информация и за промените в специалността или в длъжностната характеристика, които ще са от значение при кандидатстването за новото работно място.

Ако да речем, освен Вашите основни задължения, по време на отпуск или болест на Вашия пряк ръководител, Ви се е налагало да го замествате и да поемате поне част от неговата работа, то това непременно го споменете. И това ще бъде важен щрих във подготовката на Вашата “вършеща работа” автобиография.
-----------------
© 2013 Dimitar Lambov, All rights reserved
Върнете се в началото Go down
Sponsored content




ПисанеЗаглавие: Re: Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)   

Върнете се в началото Go down
 
Европейски формат за автобиография образец - cv за работа (Evropeyski format na avtobiografia obrazec na cv za rabota)
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 3Иди на страница : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
Надомна работа без посредник. :: Работа в България и чужбина - 2015, труд и заетост. :: Кандидатстване за работа - документи и процедури-
Идете на:  
Free forum | Economy, Law, Finance | Economy | © phpBB | Free forum support | Връзки | Report an abuse | Sosblogs